CCOO del Hábitat | 18 abril 2024.

Accident mortal d'un treballador sense contracte laboral per caiguda en alçada

CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià manifesta la seva repulsa total, vergonya i indignació davant fets d'aquesta naturalesa, i els seus condols i suport a la família

19/02/2021.
    Accident mortal d'un treballador sense contracte laboral

Davant la notícia apareguda a la premsa sobre la mort d'un treballador per caiguda des d'una bastida, sense contracte de treball i en la qual es descriu el tracte rebut per part de l'empresari, amb omissió d'auxili i amb conseqüència de mort, des de CCOO de construcció i Serveis de País Valencià manifestem la nostra repulsa total, vergonya i indignació que sentim davant fets d'aquesta naturalesa.

Que s'anteposi la por a la sanció, per no tenir a l'treballador amb els papers en regla, a la vida de la pròpia persona, ens ha de fer pensar en els valors que s'anteposen, en alguns casos, als de la pròpia vida i dignitat dels treballadors i treballadores.

Els accidents no haurien d'ocórrer si es complissin les mesures preventives (en aquest cas el mort no disposava de l'arnès de seguretat, que podia haver evitat la caiguda en alçada), però el tracte que se li ha donat és d'allò més inconcebible i menyspreable que se li pot fer a un ésser humà. L'omissió d'una actuació ràpida per proporcionar ajuda escapa a qualsevol adjectiu imaginable per poder qualificar aquesta actitud, per això presentarem davant la Inspecció de Treball i davant la Fiscalia les denúncies corresponents perquè s'investiguin els fets i s'estableixin les responsabilitats d'aquesta conducta tan negligent i temerària de l'empresari per al qual estava prestant els seus serveis.

Des d'aquí el nostre compromís per seguir lluitant contra aquest tipus de situacions i comportaments i el nostre condol i suport a la família.