CCOO del Hábitat | 29 marzo 2024.

Treballadors essencials de Paiporta ¡no aguanten més! Salaris de menys de 800 € fins al 2030

El proper dilluns 21 de desembre, a les 10:00 hores, CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià ha convocat una concentració a la porta de l'ajuntament de Paiporta per reivindicar la pujada salarial de la plantilla de RSO de l'empresa FCC Medi Ambient

18/12/2020.
    Treballadors essencials de Paiporta, no aguanten més, salaris de menys de 800 € fins al 2030

Els treballadors i treballadores de l'empresa FCC de la contracta de Recollida i Residus Sòlids Urbans (RSU) de l'ajuntament de Paiporta estan ofegats davant la situació econòmica, amb salaris per sota de l'Salari Mínim Interprofessional (SMI), circumstància que ha estat denunciada davant la inspecció de Treball de València on es reconeix la situació, i davant els Tribunals de Justícia de València.

Per augmentar el neguit, l'ajuntament de Paiporta, el 28 de setembre passat 2020, va iniciar el procés de licitació publicant un nou plec de contractació, condemnant a que fins a la pròxima dècada, 2030, la plantillan segueixi cobrant menys de 800 euros, ja que dit plec no permet cap millora, ni en el pla econòmic ni social durant els pròxims vuit anys, més dos anys de possible pròrroga.

Davant d'aquesta situació d'indefensió i desemparament, coneguda per l'ajuntament i per l'empresa FCC, a la qual no s'ha donat cap solució, ni s'ha trobat la voluntat política o humana de posar en valor un sector tan essencial per al dia a dia , i més ara durant la pandèmia, no queda una altra alternativa que el començament de mobilitzacions, sense descartar iniciar una vaga indefinida. Pel que convida a la ciutadania en general a sumar-se a la protesta.

La plantilla se sent en deute i demana disculpes als ciutadans i ciutadanes de Paiporta abans les possibles repercussions, per les futures mobilitzacions i per la vaga de recollida de residus sòlids, però esperen que entenguin la seva posició i donin suport a la causa.