CCOO del Hábitat | 23 abril 2024.

La Conselleria de Sanitat omet els acords de la Taula Tripartida de Neteja

El proper dimecres 7 d'octubre la Conselleria es reunirà amb els sindicats majoritaris. CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià ha instat la rectificació dels plecs i la inclusió de l'acord de plantilles mínimes i preus que no condemnin la negociació col·lectiva

05/10/2020.
    La Conselleria de Sanitat omet els acords de la Taula Tripartida de Neteja

Aquest divendres passat les treballadores i treballadores dels centres sanitaris han realitzat plançons reivindicatius a les portes dels principals Hospitals i Centres de Salut de País Valencià ia més, s'han concentrat davant de la Conselleria de Sanitat a València, per reclamar la rectificació dels nous plecs de condicions que regiran la licitació dels serveis de neteja dels departaments de salut de la Generalitat Valenciana.

Durant la concentració, CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià s'ha reunit amb Carmelina Pla Silvestre, directora general de Règim Econòmic i Infraestructures, i Román D. Grisolía, Cap de Servei de Coordinació i Planificació de Subministraments i Serveis Generals de la Conselleria de Sanitat per reivindicar la necessitat d'establir en els plecs la dotació d'un fons destinat a l'actualització dels convenis sectorials pendents de negociar i l'obligació d'una plantilla mínima i un nombre d'hores exigibles durant la durada de l'contracte. Un contracte que té una durada de dos anys, amb possibilitat de pròrroga de tres anys més.

Per CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià, aquests són punts essencials i la seva incorporació garantiria un servei adequat i condicions dignes per als més de 3.000 treballadors i treballadores adscriptos a el servei.

Per part de la Conselleria, s'ha instat a una reunió el proper 7 d'octubre per intentar evitar el conflicte laboral, ha reconegut que la feina de neteja és essencial.

Per a les treballadores aquest reconeixement és insuficient i segueixen indignades perquè no s'ha pres en consideració el que s'ha acordat de forma sectorial en el si de el Consell Tripartit per al desenvolupament de les relacions laborals, i que en aquesta pandèmia ha posat en evidència que la neteja és una part essencial de sistema sanitari, de manera que demanen a l'Administració que modifiqui novament el plec.