CCOO del Hábitat | 28 marzo 2024.

El servei de neteja de l'aeroport de Barcelona en Vaga

La plantilla de neteja de Sacyr Facilities que treballa a l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat anirà a la vaga la setmana que ve mobilitzant-els dies 31 de juliol i 1 d'agost

24/07/2020.
    El servicio de limpieza del aeropuerto de Barcelona en Huelga

El comitè d'empresa de la plantilla de neteja de l'aeroport Josep Tarradellas a Barcelona ha convocat vaga els dies 31 de juliol i 1 d'agost. Tots dos dies, l'inici de la concentració serà de les 10:00 hores a les 14:00 hores a la T1 (zona de sortides i arribades de vols, part exterior); a les 14:00 hores els concentrats es traslladaran fins a la T2 per fer una manifestació a l'exterior, romanent a la T2 de les 15:00 hores a les 17:00 hores (zona exterior, portes A i B de la terminal).

Reivindiquen que part de la plantilla que encara segueix en ERTO torni a la feina per fer front a les necessitats de el servei, ja que s'estan ampliant les zones de neteja a la terminal 1, i des d'avui, dia 24 de juliol, la terminal 2 està funcionant parcialment, incrementant la càrrega de treball fins a nivells insostenibles que posen en risc la salut de les treballadores i treballadors tant de manera física com psicològica.

El comitè d'empresa juntament amb les treballadores i treballadors de Sacyr Facilities amb el suport de CCOO de Construcció i Serveis de Catalunya, no estan disposats a consentir que se segueixi mantenint a la majoria de treballadores i treballadors en un ERTO, que ja dura més de tres mesos, i suportar aquesta situació d'abús laboral per part de l'empresa, malgrat un increment pressupostari per part d'AENA.

A més la manca de personal està afectant la qualitat de l'servei de desinfecció en un moment en què la pandèmia per COVID-19 està rebrotant amb força posant en risc la seguretat de la plantilla i dels usuaris.