CCOO del Hábitat | 23 abril 2024.

"Els balcons ens aplaudeixen, la Conselleria de Sanitat ens precaritza"

És el reclam de més dos milers de treballadores i treballadors de l'servei de neteja que avui protesten en els centres sanitaris de tota la Comunitat Valenciana, exigint a la Conselleria de Sanitat la rectificació dels plecs de condicions

04/06/2020.
    Manifestación en Alcoy

La principal exigència és que els plecs prenguin en consideració les indicacions jurídiques, socials i econòmiques treballades de forma sectorial entre les patronals més representatives i sindicats majoritaris conjuntament amb l'Administració, en el si de el Consell Tripartit per al desenvolupament de les relacions laborals i la negociació col·lectiva de la Comunitat Valenciana, que es van adoptar per unanimitat a mitjans de desembre de l'2019.

Josep Albors, secretari general de CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià, denuncia que aquests plecs "no només ometen que s'ha pactat en la taula sectorial, sinó que resulten contradictoris amb la Llei de Responsabilitat Social, aprovada per les Corts Valencianes". El líder sindical considera lamentable "que els companys i companyes que han estat netejant en primera línia en tots els hospitals del País Valencià hagin de sortir a denunciar l'intent de precarització de les seves condicions laborals que suposen aquests plecs".

Entre les objeccions més destacades, el fet que els plecs publicats no recullen cap obligació establerta de plantilla mínima ni nombre d'hores exigibles durant l'execució de l'contracte. "És una invitació clara a la retallada de drets d'un servei que ja de per si té una càrrega de treball important, i molt més en la conjuntura actual".

Un altre dels aspectes omesos en els plecs, malgrat ser fruit d'l'acord de Consell Tripartit, és la dotació d'un fons destinat a l'actualització dels convenis col·lectius sectorials pendents de negociar, condemnant amb això la negociació col·lectiva futura en un contracte de serveis on no hi ha la revisió de preus.

El personal de sector de neteja sanitària ha secundat majoritàriament les concentracions convocades durant el seu temps de descans, reivindicant a les portes dels hospitals i centres de salut la rectificació dels plecs de condicions que regiran la licitació dels serveis de neteja dels departaments de salut de la Generalitat els propers 2 anys. Al descans de la tarda tornaran a reclamar que es modifiquin uns plecs que, a més, podrien prorrogar fins a 3 anys més.

La protesta del matí ha estat secundada de forma contundent per les plantilles dels diferents centres de treball, formades per més de 3.000 persones adscrites a aquests serveis, ia les quals caldrà sumar les que manifesten el seu rebuig durant el descans de torn de tarda , on es prosseguirà amb les protestes.

Els lemes de la concentració han estat "Per uns plecs que garanteixin l'ocupació i les nostres condicions de treball" i "les balconades ens aplaudeixen, Conselleria ens precaritza".

De moment, aquesta tarda segueixen les concentracions i no es descarta en les