CCOO del Hábitat | 25 abril 2024.

Les treballadores de la llar necessiten cobrar la seva prestació ja, però no arriba el procediment de cobrament de l'subsidi

CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià insta el govern a accelerar els tràmits i establir, sense més demora, el mecanisme de sol·licitud i cobrament de la prestació durant l'estat d'alarma per a les Treballadores de la Llar

16/04/2020.
    Las trabajadoras del hogar necesitan cobrar su prestación ya, pero no llega el procedimiento de cobro del subsidio

CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià continua amb les reivindicacions en pro de la defensa dels drets de les Treballadores de la Llar. El col·lectiu ha estat sempre tractat com de tercera divisió en el mercat laboral, ressentint especialment enmig de tota aquesta crisi de l'COVID-19, ja que moltes són les treballadores que han perdut els seus llocs de treball des que va començar el confinament, quedant absolutament desprotegides i sense ingressos.

Des del sindicat es va exigir a l'executiu activament el reconeixement de el dret a percebre per aquestes treballadores una prestació que cobrís la necessitat davant la pèrdua d'ingressos, que en molts casos ha provocat la pèrdua d'habitatge i aliments, entre d'altres necessitats bàsiques.

El dret a percebre la prestació va arribar, però no el procediment per a la seva sol·licitud i, per tant, per tant, el cobrament de la mateixa encara no ha arribat a les butxaques d'aquestes treballadores, víctimes d'una fràgil economia domèstica i de les que en molts casos depèn tota la unitat familiar.

Per això, des de CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià, instem de nou a Govern perquè agilitzi l'establiment d'el procediment i fer efectives les prestacions a les Treballadores de la Llar, ja que actualment hi ha un marge, fins al pròxim dos de maig, que permet a les administracions poder demorar-se fins aquesta data per a desenvolupar els procediments oportuns. La qual cosa implica que pot allargar-se fins llavors el moment en què totes aquestes treballadores puguin realitzar els tràmits corresponents per a fer real el seu dret a prestació i després d'això esperar de nou a que els arribin els diners, sembrant en el seu dia a dia una incertesa difícil de gestionar.

La situació ho requereix, i és de justícia social agilitzar els tràmits i procediments perquè els drets siguin drets i no mers miratges. Les treballadores de la llar, a l'igual que totes les persones, necessiten menjar cada dia i atendre pagaments corrents com la resta de la ciutadania, això sense tenir en compte les que es queden a l'marge d'aquesta mesura, per les peculiaritats i debilitats cròniques de l' sector.