CCOO del Hábitat | 26 abril 2024.

Treballadores del porc, les grans necessitats a la crisi del coronavirus

CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià denuncia que s’està tractant a un col·lectiu de treballadors del consum com a treballadors d’utilitzar i tirar, que pot despedir-se de més, obligarà a acudir al treball sense la protecció necessària o a fer passar dies obligatoris de vacances. entre altres irregularitats

24/03/2020.
    Trabajadoras del hogar, las grandes olvidadas en la crisis del Coronavirus

CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià va reivindicar el govern de mesures de dret que garanteix la protecció sanitària i econòmica a les feines del porc. "No es pot permetre l'olvidència d'un sector fonamental per al funcionament de l'economia i la cura de les famílies, ni que es convidi en un objecte més gran d'utilitzar i tirar" en plena pandèmia mundial ".

CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià que assisteix amb la indicació de la situació per l’atractiu de les feines del treball, un col·lectiu històricament desfavorejat, agregat per la crisi actual del Còvid-19.

La designació històrica en el sector és molt reconeguda, mostrant clarament que no existeix equiparació alguna amb el reste de persones treballadores, quedant privades de la prestació més bàsica per a qualsevol persona asalariada que perdi el seu treball i per tant els seus ingressats, com és el cas, per la desprotecció absoluta que mantingui.

CCOO de Construcció i Serveis portarà anys reivindicant incansablement la firma per part del govern espanyol del Conveni 189 de la OIT, que suposa, entre altres logotips, el reconeixement del dret a la prestació per exemple, així com la regulació en matèria de prevenció de Riesgos Laborals.

Els últims dies, el Govern ha adoptat mesures per a diferents sectors i serveis, fins al moment que ara s'hauria de contemplar una mesura destinada a pal·liar les conseqüències sofertes per a les feines del porc. La denúncia reivindicativa que està venint les grans necessitats en tota aquesta crisi, que és certa, segons l'Encesta de Població Activa (EPA), la xifra d'ocupació de l'or ascendirà a 400.000 persones afiliades a la Seguretat Social, d'un total de 600.000 existents. a Espanya (96% dones).

CCOO de Construcció i Serveis del País Velencià denuncia que, mentre que algunes es veuen que es venen, altres seran obligatoris a evitar els seus empleats o la protecció necessària davant el coronavirus, altres seran imposades en les vacances obligatòries, altres seran forçades es realitzen jornades interminables, quedant en molts casos confinats en els domicilis en els que treballaven, sense que la família emplei respirés la seva hora de descans i la situació que s’agreujés quan els domicilis convinguessin menors pel servei de les escoles, amb persones adultes que us teletrabajessin i persones depenents.

Muchas internes han perdut fins a la seva tecnologia, no disposen a la recuperació del seu altre residència, ni mitjans per aconseguir-ho, amb la instal·lació anadada que impliqui el seu baix cost dels seus menyspreus.

En definitiva, dècades de quilòmetres de treballadors del consum no es disposa de cap tipus de mecanisme que garanteixi un mínim ingressat, pel que CCOO de Construcció i Serveis del País Valencià sol·licita a l'execució de mesures extraordinàries per a qualsevol treballador del porc, com a data de propio Gobierno “es torna”. A més, el sindicat plantea una compensació equivalent a la prestació per exemple declarada per a altres col·lectius i, no menys important, que fa que les mesures necessàries siguin necessàries per a realitzar el seu treball amb el menor risc, ja que actualment es troben fora de l’àmbit d’aplicació de la Llei de Prevenció de Riesgos Laborales.