CCOO del Hábitat | 25 abril 2024.

Infraccións nos desprazamentos ás obras incumprindo as medidas preventivas do Estado de Alarma

Detectáronse centos de infraccións nos desprazamentos ás obras, que non cumpren coas medidas preventivas ás que obriga o RD 463/2020 que declara o estado de alarma, tanto en vehículos particulares como nos das propias empresas

19/03/2020.
    Infracciones en los desplazamientos a las obras incumpliendo las medidas preventivas del Estado de Alarma

CCOO de Construción e Servizos de Galicia denuncia que se están incumprindo, de maneira deliberada, por parte de moitas empresas, as medidas de prevención, en canto a transporte refírese, á hora de desprazar aos seus empregados aos “tallos” chegando a ir 5 persoas nun vehículo utilitario de 5 prazas ou aínda máis se fan uso dunha furgoneta de viaxeiros.

Estes desprazamentos incumpren o Real Decreto que establece o Estado de Alarma.

Desde CCOO de Construción e Servizos de Galicia puxémonos en contacto coa Federación Galega da Construción para informar da falta de medidas preventivas á hora de conter a expansión do Covid-19, e que a maioría das empresas “pequenas” non cumpren, e déuselles un ultimato para que lles “conviden” desde a súa organización patronal a cumprir coas medidas mínimas de seguridade e doten aos traballadores dos Epi’ s básicos e necesarios.

Hoxe entra en vigor a modificación do Real Decreto que afecta o movemento de persoas e traballadores durante o Estado de alarma, podendo ascender as multas a 1.000€ para os que o incumpran, é dicir, que só pode ir unha persoa por vehículo salvo honrosas “excepcións”.

Estas excepcións son as que alegan estes empresarios incumplidores, pero nas devanditas excepcións non se atopa o desprazamento de traballadores, só abarcan aos menores de idade, dependentes e/ou urxencias.

Desde CCOO de Construción e Servizos de Galicia intensificaremos a campaña de denuncias para evitar que 4, 5 ou 6 persoas viaxen no mesmo vehículo de empresa sen máscara, luvas e sen gardar a distancia mínima obrigatoria.

Do mesmo xeito estas medidas non se poden esquecer cando se entra a traballar na obra, xa sexa entre compañeiros da mesma empresa ou de subcontratas.

Tamén se lles lembrou que os vehículos que se utilicen en quendas por distintas persoas deben de ser limpados diariamente, ou con máis frecuencia segundo o seu uso, e que para a súa desinfección non serve calquera produto.

Ademais, como consecuencia do obrigado peche de cafeterías, restaurantes, etc… debido ao RD 463/2020, detectouse que dentro das obras, onde conviven distintas subcontratas que non se están cumprindo medidas hixiénicas básicas, os traballadores están a comer en condicións deplorables, pois se viron obrigados a levar a “comida desde casa” pero non contan con instalacións limpas, desinfectadas e arrombadas para poder alimentarse sen contraer o Covid-19.

Do mesmo xeito non se habilitaron quendas para cambiarse de roupa nas casetas de obra, nas que non se garda a distancia mínima recomendada e tampouco se están utilizando produtos de limpeza nas mesmas para evitar que o virus se propague.

CCOO de Construción e Servizos de Galicia pide responsabilidade a todas as empresas do sector da Construción, tanto na prevención de obra, como na sensibilización das medidas de hixiene e coidados nos traxectos de ida e volta ás obras.