CCOO del Hábitat | 25 abril 2024.

Assemblea de delegats i delegades de el sector de la rajola a Castelló

Més de 150 delegats i delegades de el sector de la rajola s'han reunit avui per conèixer la situació actual de l'Conveni Col·lectiu, tractar temes de salut laboral i instar la Patronal a establir coeficients reductors per a l'edat de jubilació per al sector

14/02/2020.
    Asamblea de delegados y delegadas del sector del azulejo en Castellón

En el matí d'avui, 14 de febrer, s'ha realitzat l'Assemblea per delegats i delegades de el sector de la rajola a CCOO de País Valecia a Castelló, que ha estat presidida per Josep Albors Ferrandis, secretari general de CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià.

També han intervingut Jordi Riera Antonino, Vicente Nebot Edo, Hilario Forcada Codes, José Manuel Pérez i Isabel Medina Lozano, secretària general de l'Sindicat Intercomarcal (SSII) de les Comarques de l'Nord de la Federació.

Els comentaris de Jordi Riera, responsable d'acció sindical al SSII, han girat al voltant de la situació actual de el sector, que reporta un canvi substancial pel fet que el capital en mans de Fons d'Inversió augmenta a l'33% respecte a la patronal , el que es tradueix en nous reptes sindicals pel que fa a la negociació col·lectiva, a més de tractar sobre el fitxatge de control horari.

En matèria de Salut Laboral s'ha informat sobre les novetats pel que fa a la sílice, a l'haver augmentat els valors límits establerts per la directiva europea, de manera que CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià està en total desacord.

A més, des de CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià s'instarà a la Patronal a què s'estableixin els coeficients reductors per a l'edat de jubilació dels treballadors de la rajola, ha apuntat Riera.

Josep Albors ha saludat l'assemblea reivindicant el paper de la representació sindical en els centres de treball, i més encara en el sector del taulell per la seva importància tant econòmica, com de generació d'ocupació directa i indirecta de treballadors i treballadores dins de la província de Castelló

Els delegats i delegades han participat tant de l'debat com de la conformació d'estratègies proposades per CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià pel que fa als temes plantejats.