CCOO del Hábitat | 29 marzo 2024.

El president del Parlament rebrà les alumnes del mòdul de coneixements de la societat catalana que imparteix el CITE de CCOO de Catalunya

El proper diumenge, 22 de juliol, a les 16 h, el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, rebrà les més de 60 dones estrangeres, gairebé totes elles treballadores de la llar internes i sense autorització de residència, que han participat en el mòdul C de coneixements de la societat catalana i el seu entorn jurídic que ha organitzat el Centre d"Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya, conjuntament amb l"associació de Mujeres Migrantes Diversas

20/07/2018.
    CITE Catalunya

Moltes d?aquestes persones ja havien realitzat anteriorment el mòdul B de coneixements laborals, que també es va impartir els diumenges per la tarda durant el mes de maig. El fet que la formació es realitzi els diumenges per la tarda rau en què és l?únic moment de temps lliure d?aquestes treballadores i per tant, des del CITE es va valorar la necessitat d?adaptar l?oferta formativa a les necessitats d?aquestes treballadores.

Aquest mòdul formatiu forma part de la formació prevista en el marc de la Llei d?acollida de persones immigrades i retornades a Catalunya i busca promoure l?apoderament i l?autonomia de les persones estrangeres al nostre país per afavorir la seva integració social. Al mateix temps, el certificat expedit en acabar el curs, amb un mínim del 75 % d?assistència, es té en compte a l?hora d?obtenir els informes d?estrangeria que expedeix la Generalitat de Catalunya i que són necessaris en diferents procediments d?estrangeria, entre ells l?arrelament social.

Durant la visita al Parlament, les dones que han participat a la formació seran rebudes pel president del Parlament de Catalunya, que els explicarà el funcionament de la cambra parlamentària i podrà conversar amb les treballadores de la llar per conèixer la seva situació laboral. Posteriorment es realitzarà una visita guiada al Parlament. Un cop acabada la visita, i ja a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16), es procedirà al lliurament dels certificats d?assoliment de la formació rebuda.

A la visita hi participaran, per part del sindicat, el secretari de Política Territorial, Acció Social, Barcelonès i Migracions, Toni Mora, i la secretària general de la Federació de Construcció i Serveis, Aurora Huerga. També hi haurà representants de l?associació Mujeres Migrantes Diversas.

Aquesta iniciativa forma part de les actuacions que està realitzant el sindicat CCOO de Catalunya, conjuntament amb el CITE i altres entitats de dones immigrades, per reclamar la dignificació del treball de la llar i les cures.