CCOO del Hábitat | 20 abril 2024.

La Fundació CEMA presenta la "Guia per a la verificació i selecció ergonòmica d'eines manuals en la indústria de el ciment"

Inclou una llista de verificació ergonòmica i fitxes específiques d'algunes de les eines més utilitzades com martells pneumàtics, llances d'aigua, malls i barres, etc., per a la millora de la prevenció a les empreses cimenteres

14/11/2019.
    Presentación del estudio de herramientas ergonómicas de la Fundación CEMA

Amb l'objectiu de millorar les condicions ergonòmiques de la feina associades a la utilització d'eines manuals en les empreses de el sector de fabricació de ciment, la Fundació CEMA ha presentat a l'Institut de Biomecànica (IBV) de València, la "Guia per a la verificació i selecció ergonòmica d'eines manuals en la indústria de el ciment ", un projecte finançat per la Fundació estatal per a la prevenció de riscos laborals. F.S.P. (AS2018-0061).

La guia, que s'ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica (IBV) de València, inclou una llista de verificació ergonòmica i fitxes específiques d'algunes de les eines més utilitzades com martells pneumàtics, llances d'aigua, malls i barres. "Gràcies a aquest projecte, es permetrà una millora de l'activitat preventiva de les empreses cimenteres des d'un punt de vista holístic integrant les diferents àrees implicades: compres, manteniment, producció, així com qualsevol agent de la indústria cimentera implicat en el disseny, selecció , compra i utilització d'eines manuals ", ha destacat el gerent de la Fundació CEMA, Dimas Vallina.

Amb la presentació d'aquest projecte es continua el treball iniciat amb el manual de "Bones pràctiques per a la millora de les condicions ergonòmiques de la feina al sector del ciment" que Fundació CEMA i l'Institut de Biomecànica van desenvolupar de manera conjunta el 2012.

Els dos estudis ergonòmics, així com tots els desenvolupats per Fundació CEMA, estan disponibles a l'apartat "Publicacions i Estudis" de la seva pàgina web: www.fundacioncema.org.

Durant la jornada han intervingut al costat de Vallina, la responsable de Salut Laboral de CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià, Fina Cueves; el secretari de Política Sindical i Salut Laboral de la UGT-FICA País Valencià, Guillermo Forment; el director de l'Àrea Llevant de OFICEMEN / IECA, Rafael Rueda; i la investigadora de l'Institut de Biomecànica (IBV), Purificació Castelló. La jornada ha finalitzat amb la xerrada magistral sobre recerca i innovació en riscos ergonòmics a càrrec de la Directora d'Innovació en Benestar i Salut Laboral de l'Institut de Biomecànica (IBV), Mercedes Sanchís.