CCOO del Hábitat | 25 abril 2024.

Concentració de treballadores de neteja de col•legis públics de la ciutat de València

CCOO de Construcció i Serveis del País Valencià ha convocat aquesta mobilització en protesta per l'augment de la càrrega de treball sense que s'ampliï la jornada de les empleades, el 80% d'elles a temps parcial

31/10/2019.

Avui dijous 31 d'octubre, de 10:00 a 11:00 hores del matí, a la plaça de l'Ajuntament de València s'han concentrat les treballadores de la neteja dels col·legis públics d'aquesta ciutat.

Aquest servei abasta a 104 col·legis públics d'infantil i primària dependents de l'Ajuntament de València i dóna feina a 220 treballadores.

Les treballadores denuncien que no s'estan complint els plecs de condicions i que, a més, després de nou mesos des que l'empresa Optima Facility Services assumís aquest servei, i després que l'Ajuntament augmentés en un milió d'euros la contracta, no s'ha materialitzat en cap millora en el servei.

Segons el sindicat, l'empresa incompleix la substitució del personal, de manera que les treballadores es veuen obligades a augmentar la càrrega de treball sense veure ampliada la seva jornada laboral, que en el 80% d'aquest col·lectiu és parcial.

Pedro Medina, responsable de Neteja d'Edificis i Locals de CCOO de Construcció i Serveis del País Valencià, adverteix que els incompliments també afecten a la periodicitat de les tasques de neteja, als plans de formació per al personal ia les característiques dels productes de neteja, que no són ecològics tal com està estipulat.

Des de CCOO de Construcció i Serveis del País Valencià s'exigeix ​​que es supervisi el sistema de control de fitxatge, ja en vigor des de fa sis mesos, perquè es verifiqui i quedi constància que l'empresa no està substituint el personal.

El Comitè d'Empresa es dirigirà a l'Ajuntament per reclamar el compliment del plec, és a dir, la contractació de més personal o l'ampliació de les jornades.

Les treballadores es concentraran novament matí a la plaça de l'Ajuntament, a partir de les 10:00 hores, amb el lema "Ja n'hi ha prou. Pels nostres drets i per la qualitat del servei ".