CCOO del Hábitat | 20 abril 2024.

Mor a Castelló un treballador a causa d'un cop de calor

Daniel Patiño, secretari d'Acció Sindical i Salut Laboral de CCOO del País Valencià apuntava que "la desinversió preventiva per part de les empreses, i una reforma laboral que ha disparat els contractes de menys d'una setmana, impedeixen la formació adequada de les persones en unes condicions de seguretat mínimes exigibles"

14/08/2019.
    CCOO llevará a la Fiscalía la muerte de un trabajador en una cantera de Foncalent

Tot i la intensa campanya que CCOO de Construcció i Serveis porta promovent diversos anys contra l'estrès tèrmic el dissabte 10 d'agost de matinada moria un treballador en una empresa ceràmica a Onda (Castelló) com a conseqüència de les altes temperatures, després d'haver estat ingressat d'urgències a l'Hospital General de Castelló.

L'accident laboral es produïa divendres en una empresa taulellera d'Onda i és el segon accident laboral mortal en circumstàncies similars registrat en menys de 7 dies a la Comunitat Valenciana.

A falta de confirmar les causes específiques que han determinat la mort del treballador d'Onda, és inqüestionable la disminució de mesures preventives en entorns precaris (inestabilitat contractual, subcontractació en la cadena productiva, etc.).

Des de CCOO de Construcció i Serveis del País Valencià es comparteix la reivindicació feta des de la Secretaria de Salut Laboral de CCOO del País Valencià sobre que les avaluacions de riscos laborals han de contemplar els possibles escenaris d'estrès tèrmic i les mesures preventives per evitar aquest risc, ja que en l'actualitat es compta amb avisos d'altes temperatures amb temps suficient com perquè aquest tipus d'accidents siguin predictibles i totalment evitables.