CCOO del Hábitat | 25 abril 2024.

CCOO impulsa la campanya contra el cop de calor a la contracta de jardineria municipal d'Alacant

El proper dimarts 23 de juliol, es realitzarà la campanya preventiva contra el cop de calor als treballadors i treballadores de la contracta municipal de parcs i jardins d'Alacant

19/07/2019.
    Campaña contra el golpe de calor para jardinería en Alicante

Des del sindicat CCOO Construcció i Serveis del País Valencià, s'impulsa la campanya estatal preventiva contra el cop de calor a la contracta municipal de jardineria d'Alacant.

Els treballadors i treballadores de jardineria, igual que altres col·lectius, realitzen el seu treball a l'aire lliure, i en aquesta època estival i donades les característiques climatològiques d'Alacant, és especialment important que coneguin els riscos al respecte.

Beure molta aigua, consumir fruites i verdures, cobrir-se el cap amb gorra, mantenir-se a l'ombra i refrescar-se, són algunes de les mesures que poden evitar les perilloses conseqüències de patir un cop de calor, que en molts casos poden ser irreversibles.

Alguns dels símptomes són, marejos, confusió, desorientació, rampes, debilitat muscular, mal de cap, vòmits, pols accelerat i problemes per respirar.

És fonamental que els treballadors i treballadores coneguin aquest tipus de riscos, com identificar-los, prevenir-los i com actuar davant d'ells. Per aquest motiu, el sindicat CCOO de Construcció i Serveis del País Valencià, organitza a l'empresa GEAMUR, gestora actual de la contracta, a través del Comitè de Seguretat i Salut, aquesta jornada d'informació i conscienciació, en la qual es lliuraran fullets informatius i simbòlicament a cada treballador se li donarà per l'empresa una ampolla d'aigua fresca i una gorra.

Esperem que aquesta iniciativa s'estengui a altres empreses del sector, donada la important repercussió de la mateixa en la seguretat i salut dels treballadors i treballadores.