CCOO del Hábitat | 27 abril 2024.

CCOO interposa recurs especial davant del Tribunal Central per a la rectificació dels plecs de l'Ajuntament de Torrevella

    CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià, exigeix la rectificació dels plecs de contractació de la recollida de residus, transport a abocador, neteja viària i neteja i manteniment de la Costa de Torrevella, actualitzant la plantilla mínima de temporada baixa amb el personal actual a subrogar, incorporar criteris de contractació per a la temporada alta, entre d'altres ..actualitzantSinónimos de actualitzarVerbomodernitzar

    07/06/2019.
    CCOO interpone recurso especial ante el Tribunal Central para la rectificación de los pliegos del Ayuntamiento de Torrevieja

    CCOO interpone recurso especial ante el Tribunal Central para la rectificación de los pliegos del Ayuntamiento de Torrevieja

    El dia 6 de juny, la Secció Sindical de CCOO del Servei de Neteja Urbana pertanyent a l'Ajuntament de Torrevella, a través de la federació de CCOO Construcció i Serveis de País Valencià, interposa un recurs als plecs de condicions de l'Ajuntament de Torrevella, que estan en fase d'adjudicació, amb l'objecte de rectificar algunes de les clàusules que vulneren el principi de transparència en el procediment de contractació i que es garanteixi el compliment dels drets dels treballadors durant l'execució del contracte, així com el manteniment de l'ocupació .

    El contracte amb una durada de 4 anys, i amb un import anual de 16.791.467,78 €, no garanteix, de cap manera, el manteniment dels llocs de treball existents en l'actualitat, ni els drets reconeguts en el conveni col·lectiu, el que suposa una clara vulneració del que recull la normativa reguladora dels contractes del sector públic, així com també el que regula la Llei 18/2018, de la Generalitat Valenciana sobre foment de la Responsabilitat Social.

    Les dades aportades pels plecs relatius al personal a subrogar (més de 200 operaris), i per tant, base i suport dels càlculs de cost de la mà d'obra que han de realitzar els licitadors a l'hora de presentar les seves ofertes, són dades que es van aportar en el moment de la confecció de la memòria justificativa, en els mesos previs al mes de maig del 2018, per ser més exactes a la fi del 2017, és a dir que estan desactualitzats.

    Per tant, la diferència que hi ha al personal actual a subrogar produirà que els licitadors facin els seus càlculs econòmics pel que fa al cost de la mà d'obra amb unes dades incerts i desfasats, que produiran un greu perjudici per als treballadors, que veuran com les dades econòmiques tinguts en compte pels licitadors no es corresponen amb la realitat laboral de la vigent plantilla.

    I és en aquest punt on entroncamos amb l'obligació exigida en la Llei 18/2018, de la Generalitat Valenciana sobre foment de la Responsabilitat Social, on s'estableixen, entre altres obligacions, l'proporcionar la referida informació exacta i veraç i una plantilla mínima expressada en nombre de persones treballadores i nombre d'hores de treball necessàries per a una correcta prestació dels serveis.

    A més de tot això, ens trobem amb la circumstància, gens menyspreable, de l'absència en els plecs de referència a la contractació dels treballadors necessaris per realitzar el treball en la temporada alta d'estiu, en què es produeix un increment de tasques substancial a causa de l'afluència de turistes a la ciutat de Torrevella. Aquest increment de mà d'obra no s'ha tingut en compte en els plecs, i no s'exigeix ​​en cap cas que els licitadors disposin de personal necessari per a l'execució d'aquestes tasques, deixant al seu lliure arbitri el com executar aquest increment de tasques.

    Aprofundeix en l'absència de la plantilla mínima necessària per a l'execució del servei, i no únicament en temporada baixa (que és la plantilla recollida en la llista de subrogació, i de forma desactualitzada), sinó també els treballadors necessaris per a les funcions a executar en la temporada alta.

    La falta de previsió en els plecs sobre la plantilla mínima necessària per a la prestació adequada del servei durant la temporada baixa i alta, suposa l'omissió d'unes dades el coneixement és transcendental per a l'adjudicació i execució del contracte, ja que serveix per justificar un correcte càlcul del valor estimat, i garantir que la fixació del preu és ajustada a Dret.

    Tenint en compte que en aquest servei que és habitual i necessari, en la temporada alta, és un important reforç en la contractació en relació amb els existents a la temporada baixa (habitualment més de 100 contractacions en temporada alta), afectarà el manteniment de l'ocupació de molts companys i companyes que habitualment treballen a l'estiu.

    A més aquests treballadors compten amb la formació i la professionalitat necessària per a prestar el servei perquè ho vénen fent habitualment durant moltes temporades, i això repercutirà indubtablement en una possible minva dels drets dels treballadors que poden veure com els recursos econòmics destinats al present servei són insuficients per fer front als costos de la mà d'obra ja compromesos legalment, i per descomptat a la minva de la qualitat del servei que es requereix per a una ciutat turística com Torrevella, i que patiran directament els ciutadans.