CCOO PaisValencia

miércoles 17 de abril de 2019

Netalia acomiada una treballadora que es va sumar a la vaga

Dimecres 24 d'abril a les 10:30 hores, concentració davant de la Subdelegació del Govern per la readmissió de la netejadora i per denunciar que l'empresa atemoreix a les altres companyes del centre amb més acomiadaments

Netalia acomiada una treballadora que es va sumar a la vaga

L'empresa Netalia Serveis Integrals S.L. va acomiadar el passat 9 d'abril a una treballadora de la contracta de neteja d'edificis i locals que presta els seus serveis a la Subdelegació de Govern a València.

La treballadora va secundar la Vaga a les empreses Raspeig Netalia en resposta als retards, incompliments i fins a dos mesos d'impagaments per part de l'empresa.

El conflicte es va perllongar durant 25 dies, un esforç per a qualsevol nòmina, que en el cas de les netejadores és encara més greu.

A la carta d'acomiadament l'empresa al·ludeix a la manca de rendiment, però el motiu real és la participació activa d'aquesta treballadora en el seguiment de la vaga i la seva intervenció directa en la Inspecció de treball de València.

El subdelegat del Govern és coneixedor d'aquests fets, de manera que CCOO de Construcció i Serveis del País Valencià sol·licita la seva intervenció per revertir aquesta situació.

El sindicat s'oposa rotundament a aquest acomiadament exemplaritzant i ha convocat una concentració per la readmissió de la treballadora i perquè l'Administració prengui consciència que aquest a aquest tipus d'empreses no se les pot contractar amb els diners dels ciutadans.

Des del sindicat s'estan emprenent les accions legals corresponents i s'anima a secundar la convocatòria de concentració davant de la Subdelegació de Govern el proper dimecres 24 d'abril de 10:30 a 12:00 hores.

"Les incomplidores són les contractes impagadoras, no les vaguistes, anem a reafirmar públicament el dret de qualsevol persona treballadora a reclamar els seus drets ia utilitzar el mecanisme de vaga que preveu la legislació laboral, sobretot per reivindicar una cosa tan just com percebre el salari per qual treballa ", asseguren les treballadores.

És primordial que tota la classe treballadora prengui consciència i es solidaritzi amb una situació que demà poden haver d'enfrontar, per això, CCOO de Construcció i Serveis del País Valencià fa extensiva la convocatòria a tots els treballadors i treballadors que puguin acudir.

miércoles 17 de abril de 2019